Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Barang siapa di antara kamu yang melihat sesuatu kemungkaran, maka hendaklah ia mengubah dengan tangannya, jika ia tidak berdaya maka ubahlah dengan lisannya dan jika tidak mampu (ubahlah), dengan hatinya. Dan itulah selemah iman.” (Hadis riwayat Muslim)

Monday 14 February 2011

Permulaan

بسم الله الرحمن الرحيم
(In the name of ALLAH the Most Gracious, the Most Merciful)


Assalamu'alaikum wbt.


Ini belog cek. Cek mungkin guna ganti diri cek, cek DD, CDD atau apa saja yang cek suka. Ada bantahan? Sila buat belog sendiri.


Cek hanyalah manusia biasa. Kadang-kadang cek keras, kadang-kadang lembut, kadang-kadang huha huha, kadang-kadang skema. 


Cek cuba pelbagaikan isi kandungan dan cara penyampaian di belog CDD supaya isinya dapat diterima semua golongan masyarakat (U). Mungkin hari ni cek kutuk dia, esok lusa cek puji pula. Bukan nak malukan, tapi cek nak tegur (lepas geram). Hehe...


Cek tak nak layan sebarang pertanyaan berbentuk peribadi sebab cek dah cukup famous. Jadi cek tak nak terlebih famous. Haha.. Kecuali, apa yang cek nak bagitahu. Anda nak baca tulisan cek, bacalah (arab: iqra'!). Cek tak paksa dan cek tak halang.


Anda nak share sebarang penulisan, sebarkanlah semampunya. Tapi cek harap dapat di linkkan ke belog ini. Jadi segala kesilapan atau ketidakpuashatian boleh terus diberitahu kepada cek.




Falsafah cek: Buruk itu kreatif!


Falsafah cek : Setiap orang ada pandangan dan cara sendiri dalam membuat sesuatu, tapi mesti merujuk pada sumber yang agung! (Sumber agung: al-Qur'an dan as-Sunnah)


Dalam khutbah terakhir baginda, Rasulullah telah mewasiatkan dua perkara. Jika kita berpegang pada kedua-duanya, tidak akan sesat buat selama-lamanya iaitu al-Qur'an dan as-Sunnah.  

No comments: